kenapa berubah ??

                                               Assalamualaikum :)

kenapa berubah ?? yeahh.. ini persoalan yang saya dapat dari saudara mara.. Alhamdulillah saya bersyukur sangat diberi kekuatan untuk berubah, berubah untuk menjadi seorang muslimah yang lebih baik :)

makcik: piqah kenapa asyik pakai tudung labuh, berjubah and bla bla bla ? awak kan muda lagi.. muda2 la kena enjoy dulu.. nanti dah tua baru la bertudung labuh, bertaubat, berjubah and bla bla bla.. nampak macam orang tua.

kawan: kau tak rasa menyesal ke berubah ? bertudung labuh bagai..

saya hanya mampu tersenyum :) .. smpai bila saya harus kekal seperti itu ? sampai bila ?? sampai bila saya harus pakai pakaian yang tidak melambangkan wanita muslimah ? sampai bila saya harus pakai pakaian yang tidak mengikut syariat islam ? umur dah meningkat. bila lagi nak berubah ?

mati tidak mengira usia. bila2 masa je Allah boleh tarik nyawa kita.. tidak sesaat cepat dan tidak sesaat lambat.. macam mana kalau esok Allah tarik nyawa kita ? sudah sediakah kita ? sudah cukup ke amalan kita ? macam mana nak cukup amalan kalau pakaiankita sendiri sudah menambahkan dosa pada diri ?

setiap hari saya berdoa.. " Ya Allah, kau berilah hidayahMu padaku, berilah aku petumjukMu Ya Allah, dekatkanlah diriku kepada diriMu.. yeahhh.. Alhamdulillah, Allah makbulkan doa saya ini. :')

berubah untuk menjadi baik bukan mudah. seriously, sangat susah.. perasaan nak pakai balik baju2 lama  tu ada. hati ni sentiasa kena kuat :) kita boleh je pakai apa2 asalkan pakaian tu menutup aurat kita dengan sempurna. sebenarnya cantik je pakai baju labuh2..

saya masih belum sempurna. tak cukup baik. tapi saya masih cuba berubah.. masih sedang cuba menjadi muslimah yang lebih baik :)